لیزر ساختمانی
09 دسامبر

هر چند وقت یکبار باید لیزر ساختمانی خود را کالیبره کنید؟

وقتی صحبت از کالیبره کردن لیزر ساختمانی می شود، هر چند وقت یکبار کافی است؟

عموماً توصیه ما این است هر 6 ماه یکبار لیزر خود را برای کالیبره شدن به یک مرکز سرویس ببرید. لیزرهای امروزی اجزای الکترونیکی بیشتری نسبت به قبل دارند و ریسک از کالیبره خارج شدن آنها خصوصاً زمانی که ضربه ای به آنها وارد شده و یا سقوط می کنند، بیشتر است.

اگرچه خود لیزر به احتمال زیاد مشمول ضمانت می شود، کالیبره کردن یک سرویس تعمیراتی هزینه بر است که باید دقیقاً مانند دور گرداندن تایر و یا بالانس نمودن ماشین، برای آن برنامه خاصی را در نظر گرفت.

بسیاری از لیزرهای امروزی یک تابع عملکردی زمینی دارند که به اپراتور امکان کالیبره نمودن لیزر روی زمین و بر اساس یک برنامه ریزی منظم و یا در صورت سقوط و یا وارد شدن ضربه ای به لیزر را می دهد. اگرچه، از آنجایی که ممکن است از حالت کالیبره خارج شدن لیزر ساختمانی شما آشکار نباشد، بهترین کار این است که به طور منظم آن را سرویس کنید.

آیا تمام لیزرها هر 6 ماه یکبار به سرویس و کالیبره شدن نیاز دارند؟ داستانهایی در ارتباط با لیزرهایی شنیده ایم که با وجود تمام مشکلات، کالیبره باقی مانده اند. به عنوان مثال، اخیراً یک مدیر فروش Leica Geosystems یک سری Rugby 800، یک لیزر نه ماهه که بارها از طریق UPS و FedEx ارسال شده و حتی حداقل 12 بار به عنوان بار به پرواز وارد شده بوده است، را به کالیفرنیا برد. این لیزر اولین امتحان کالیبره بودنش را در آن سفر از سر گذراند و حالت کالیبره هنوز حفظ شده بود.

اگرچه، در بسیاری از موارد، شما باید لیزر ساختمانی خود را هر 6 ماه یکبار برای کسب اطمینان از حفظ مشخصاتش، به یک مرکز سرویس ببرید.

برای بیشتر دانستن در مورد لیزرهای ساختمانی، راهنمای خرید لیزر ساختمانی (تراز لیزری) را جستجو کرده و یا با ما تماس بگیرید.

منبع: www.allenprecision.com


برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره پیش از خرید تجهیزات نقشه برداری با همکاران ما در شرکت کالوب تماس بگیرید.

۰۲۱۸۸۵۰۸۱۷۱

دیدگاه بگذارید