آنتن هوشمند GNSS
28 مه

تعریف آنتن هوشمند GNSS

مطمئناً تا به حال واژه “هوشمند” را که برای توصیف یک فناوری به کار برده می شود شنیده اید. گوشی های هوشمند، ساعت های هوشمند، تلویزیون های هوشمند، وسایل آشپزخانه هوشمند و فراتر از این.

یک آنتن هوشمند دقیقاً چیست و چه چیزی آن را هوشمند می سازد؟

معمولاً، شما از یک دستگاه هوشمند انتظار دارید که نسخه ای پیچیده و متفاوت از دستگاه های موجود باشد به نحوی که پیشرفت های فناورانه مدرن را برای ارتقای قابلیت های دستگاه اصلی به کار گیرد. یک گوشی هوشمند، یک کامپیوتر در ابعاد و اندازه های جیبی است. یک تلویزیون هوشمند دسترسی به محتوای اینترنت را از طریق وای فای ممکن می سازد. و یک آنتن هوشمند، آنتی است که کارهایی به مراتب بیشتر از تقویتِ امواجِ رادیوییِ دریافتی انجام می دهد. عام ترین کاربرد این تعریف، ترکیب آنتن – گیرنده است که وظایف هر دو را در قالب یک دستگاه واحد انجام می دهد.

کاربردهای ناوبری GNSS

اگر منظومۀ GNSS منبعِ سیگنال هایِ ناوبری و گیرندۀ GNSS مقصد باشد، آنتن بخشی از مسیر است که سیگنال ها را برای تغذیه گیرنده از خود عبور می دهد تا گیرنده سیگنال ها را به اطلاعاتی نظیر مختصات تبدیل کند.

یکی از بازرترین مشخصه های یک آنتن هوشمند ساختار 2 در 1 آن است، و این یعنی یک آنتن GNSS به همراه یک گیرندۀ آن بورد در یک هاوسینگ یا کاور قرار گرفته اند. این نوع از آنتن، با گیرنده های دستی که گیرنده هایی قابل حمل همراه با یک آنتن کوچک با قدرت کم هستند متفاوت است. در عوض یک آنتن هوشمند GNSS معمولاً از یک آنتن با توان بالا (که برای کارهای نقشه برداری و کاربردهای مشابه ترجیح داده می شود) و یک گیرنده قدرتمند تشکیل شده است. با وجود چنین آنتن های هوشمندی دیگر نیاز به تجهیزات چندگانه نیست و همه چیز در قالب یک دستگاه فراهم است.

سایر بخش های یک آنتن هوشمند

بسیاری از آنتن های هوشمند GNSS از بخش های دیگری تشکیل یافته اند که عملکرد و دقت آنتن را بالا می برند. این بخش ها یا اجزا شامل الگوریتم های پردازش سیگنال، عدم دریافت سیگنال های چند مسیری (خطای multipath)، بررسی تداخل سیگنال، و برنامه های اتصال وای فای برای ارتباط با آنتن و گیرنده است. اولین مزیت استفاده از آنتن هوشمند GNSS این است که شما در گذشته اغلب نیاز داشتید که یک گیرنده و آنتن مجزا و سازگار را خریداری کنید، اما امروزه می توانید با داشتن یک دستگاه، بسیاری از پروژه های تعیین موقعیت و ناوبری را اجرا کنید. با یک آنتن هوشمند، با کمترین تجهیزات، بیشترین قدرت را در اختیار دارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گیرنده ماهواره ای مورد نیاز خود و دریافت راهنمایی از مشاورین با تجربه توتالینو همین حالا با دفتر مجموعه تماس حاصل فرمایید.

منبع: transitiva.com

دیدگاه بگذارید