07 جولای

Delair در دسترس عموم قرار گرفتن جدیدترین راه حل پهپادی خود، UX11 با قیمتی مقرون به صرفه و مناسب برای نقشه برداری از مناطق وسیع را اعلام نموده است. طراحی این پرنده خودکار، کارایی، دقت و بازده بیشتری را به مشتریان در ارتباط با چگونگی جمع آوری و تحلیل داده های عملیاتی ضروری، ارائه می دهد. پهپاد بال ثابت UX11 یک سکوی نرم افزاری-سخت افزاری باز که تصاویر بسیار دقیق از رده نقشه برداری را با قابلیت های پردازشی همراه و آنی، و کنترل برد بلند را تهیه می کند، در هم آمیخته است. این مدل جدید پهپاد، پس از پشت سر گذاردن مراحل نهایی بررسی و آزمایش، در بیش از ۷۰ کشور از طریق توزیع کنندگان مجاز Delair در دسترس قرار گرفته است.

مشخصات عملیاتی فوق العاده کارای این پهپاد آن را به راه حلی مقرون به صرفه برای شرکت هایی با دارایی های پراکنده و یا نیازمند امکانات دید از بالا نظیر نقشه برداری، ساخت و ساز، نفت و گاز، خدمات رفاهی، استخراج معدن، کشاورزی و حمل و نقل، بدل ساخته است. این پهپاد می تواند در وظایف گوناگون تصویربرداری، نقشه برداری، پایش و نگهداری و تعمیرات که پیشتر از طریق دیگر روش های هوایی و یا زمینی امکان پذیر و یا عملی نبوده اند، بکار گرفته شود.

Chase Fly مدیر بخش محصولات مکانی Delair می گوید: “چندین شاخص در شتاب بخشی به بکارگیری پهپادهای تجاری در تمامی انواع کسب و کار دست به دست هم داده اند، این عوامل عبارتند از: اجرای مقررات دولتی، بهبود فنی پهپادها، و فشارهای اقتصادی وارد شده به شرکت ها برای بهبود بازده عملی. اما چالش معمولی که ما در بازار می بینیم نیاز به راه حلی ساده و مقرون به صرفه است که بینشی عملی را ایجاد نماید. آخرین مدل پهپادی ما برای پاسخ به چنین نیازهایی توسعه یافته و در حوزه امور قابل انجام با پهپاد و افرادی که توان استفاده از آن را دارند، مرزها را جابجا نموده است”.

طراحی ساده و کمترین هزینه تمام شده

پهپاد UX11 با به خدمت گرفتن مجموعه ای از ویژگی ها و نوآوری ها در حوزه طراحی، به وسیله ای ایده آل و مناسب برای عملکردی پر بازده و سریع در گستره وسیعی از شرایط و نیازمندی های پروازی نظیر عملیات های دارای مجوز پرواز خارج از خط دید (BVLOS)، بدل شده است.

این مدل جدید در بردارنده یک چارچوب سخت افزاری ماژولار و سبک وزن (۱٫۴ کیلوگرم) قابل حمل است که روش سوار کردن ساده ای دارد. ویژگی های BTOL (بلند شدن از زمین و فرود مانند پرنده) این پهپاد، برای بلند شدن از زمین در مناطق دارای شیب تند و کاهش ارتفاع در نواحی محصور، توان حفظ این پرنده روی هوا تا مدت یک ساعت را داشته و قادر به پوشش ۲۰۰ هکتار در یک پرواز می سازند. راهبران امکان کنترل پهپاد از طریق یک ارتباط بی سیم ۲٫۴ گیگا هرتزی و یا شبکه های ۳G/4G موبایل را دارند. پهپاد UX11 پیش، در خلال و پس از پرواز از طریق یک جریان کاری نرم افزاری شهودی، پایش و کنترل می شود. نرم افزار Delair Flight Deck می تواند روی تبلت های دارای سیستم عامل استاندارد اندروید اجرا شده و امکان برنامه ریزی سریع ماموریت و بررسی های پیش از پرواز را فراهم سازد. در طول پرواز، امکان پایش آنی به راهبر قدرت انعطاف پذیری لازم برای تعدیل پروازها و تنظیمات دوربین را ارائه کرده و اجازه مشاهده و بررسی نتایج در هنگام جمع آوری داده ها به منظور کسب اطمینان از اخذ تصاویر با بالاترین کیفیت را می دهد. تحلیل های پس از پرواز می توانند به سرعت از طریق ادغام با اپلیکیشن های نرم افزاری معمول، انجام شوند.

UX11 دوربین دارای شاتر جهانی هوشمند را به خدمت گرفته است که نتایجی دارای کیفیت  استثنایی و دقیق را با دقتی تا ۱ سانتیمتر از ارتفاع حدود ۱۲۰ متری، ارائه می دهد. کنترل دوربین در هنگام پرواز، ایجاد تغییر در ماموریت و پایش کیفیت داده ها، می تواند پردازش را با بازده بیشتری همراه سازد.

سیستم پیوسته پهپاد، در ترکیب با مزایای عملیاتی آن، هزینه کلی در اختیار گرفتن آن را در مقایسه با دیگر روش های نقشه برداری و نقشه سازی به نحو چشم گیری کاهش می دهد.

Fly اشاره می کند: “UX11 استاندارد جدیدی را در بازده، هزینه و کیفیت سکوهای پهپادی برد بلند به وجود آورده است. پهپاد در زمینه طراحی و ساخت بسیار به روز بوده و اینها، عملکرد پیشرو و برد پروازی فوق العاده و همچنین نگهداری و تعمیر ساده را برای کاربران به ارمغان آورده اند، مزایایی که هریک کاهش دهنده هزینه ها هستند. قابلیت های پردازشی یکپارچه آن قادر به کسب اطمینان از کیفیت تصاویر اخذ شده بصورت آنی بوده و نتایج دقیقی که استراتژی و تصمیمات عملیاتی ضروری را شکل می دهند را به کاربر ارائه می دهند. همچنین، این پهپاد برای کاربردهای متفاوت در گستره وسیعی از شرایط و مدل های کاری طراحی شده است و این خود هزینه کلی را کاهش می دهد”.

UX11 با زیرساخت های الکترونیکی توسعه پذیر، باز و به روز خود که به سادگی امکان ارتقا برای به خدمت گرفتن امکانات جدید را دارند، کارایی خود در گذر زمان را حفظ خواهد نمود.

منبع : www.gim-international.com

دیدگاه بگذارید