05 آگوست

عمق سنج چندپرتوی iBeam 8120 و سیستم صوتی اسکن کناری iSide 1400 که بصورت مستقل توسط شرکت فناوری اطلاعات دریایی Hi-Target تولید شده اند، برای اولین بار بصورت عمومی برای اندازه گیری منابع آب مورد استفاده قرار گرفتند.

اواخر جولای، گروهی هشت نفره از دفتر دریایی Hi-Target جدا شده و با همراه داشتن iBeam 8120، iSide 1400، یک عمق سنج تک پرتوی و دیگر تجهیزات برای اندازه گیری یک منبع آب عازم شدند. از آنجایی که منبع آب رو به خرابی بود، ممکن بود که گروه را از نظر ایمنی با خطراتی مواجه سازد.

اگرچه اندازه گیری ظرفیت ذخیره مخزن بطور کامل با تجهیزات دریایی Hi-Target قابل انجام بود، مسئولان محلی یک سامانه مدیریت اطلاعات بزرگ را برای این منبع ایجاد نمودند.

موقعیت مکانی منبع

پس از رسیدن به موقعیت منبع، برای انجام کار افراد در سه گروه تقسیم شدند. گروه A تجهیزات را برای کسب اطمینان از پوشش کامل منبع و دقت اندازه گیری نقاط کنترل آماده کردند. گروه B برنامه اندازه گیری نهایی که با استفاده از یک اسکنر چند پرتوی برای اسکن هر دو سمت مخزن از مرکز و یک اسکنر تک پرتوی برای اخذ داده های آب های کم عمق حاشیه ای انجام خواهد شد، را پس از ارزیابی میدانی تایید کردند. گروه C به دنبال یک قایق مناسب برای حمل تجهیزات بودند. اگرچه، پس از آماده سازی همه تجهیزات، یک باران ناگهانی بر مشکلات کار نقشه برداری ما افزود. در نهایت ما از یک پوشش ایمنی برای محافظت از تجهیزات از باران استفاده کردیم.


در مسیر سایت کاری

 

آماده شدن برای نقشه برداری

 

سازه کوچک مبدل به سادگی نصب می شود

 

عملیات نصب کامل شده است

بارش باران به پایان رسید و امکان کار برای iBeam 8120 چندپرتوی فراهم شد. iBeam 8120 زاویه باز 130 درجه ای واقعی، فرکانس 30 هرتزی، فواصل مساوی و دو حالت اندازه گیری همسان که قابل بکارگیری در مجموعه متنوعی از سطوح پیجیده است را ارائه می دهد. به لطف عملکرد آنی غلطان پایدار 10± درجه ای، نمایش پیوسته و نرم افزار کنترلی که کارآیی عملیاتی را بسیار بهبود می بخشند، ما عملیات آزمایشی را یک روز زودتر به پایان رساندیم.

 

iSide 1400 در حال آماده سازی

 

تصاویر تهیه شده توسط iSide 1400

اگرچه دمای بالا و بارش باران پروژه را با سختی هایی مواجه کردند، اما کار طبق برنامه پیش رفت. پس از iBeam 8120 و iSide 1400، HD MAX نیز برای اندازه گیری بخش های کم عمق آب نصب شد و مزایای سیگنال های رقومی و آنالوگ آن بر پیچیدگی های سطوح زیرآبی غلبه نمودند.

 

تحلیل داده های موردی (اندازه گیری کارا)

 

تحلیل داده های موردی (نوارهای متعدد به خوبی از هم مجزا شده و پایداری عمق آب بسیار مناسب است)

 

تحلیل داده های موردی (اندازه گیری نوار مدور، تضاد پرتو مرکزی)

تحلیل داده های موردی (گردش آنی پایدار 10 درجه ای)

ما اندازه گیری های میدانی را در طول روز انجام می دادیم و در هنگام شب داده های همپوشان جمع آوری شده در فرمت شبکه ای را پردازش می کردیم. نتایج اثبات کردند که iBeam 8120 چند پرتوی بر استانداردهای ممتاز IHO منطبق است. iBeam 8120 به عنوان یک دستگاه اندازه گیری زیرآبی داخلی، عملکرد فوق العاده و برجسته ای دارد.

 


دقت آماری

 

نتایج

پروژه پس از یک هفته کار سختکوشانه به اتمام رسید. مسئولان منبع آب از عملکرد ما و iBeam 8120 رضایت کامل داشتند.

 

منبع: www.hi-target.com

دیدگاه بگذارید