02 آگوست

تاریخچه توتال استیشن ها

تئودولیت ابزاری است که با اندازه گیری زوایا به نقشه برداران در محاسبه مختصات نقاط هدف کمک می کند. این دستگاه نقش بسیار مهمی در نقشه برداری پیش از دهه 60 ایفا نموده است. بعدتر واحد اندازه گیری فاصله الکترونیکی (EDM) به صورت تجاری در دسترس قرار گرفته و در کنار تئودولیت ها بکار گرفته شد و در اینجا توتال استیشن ها متولد شدند. توتال استیشن با نشانه روی به سمت تارگتی که امکان بازتاب دادن سیگنال را داشته باشد، فاصله و زوایای دقیق (قرائت شده از طریق فناوری کد رقومی) را ارائه داده و از طریق برنامه های محاسباتی داخلی مختصات نهایی نقاط نشانه روی شده روی زمین را به کاربر ارائه می دهند. به لطف فناوری به سرعت در حال رشد این صنعت، سنجنده های بیشتر، و سخت افزارهای بهتر (CPU/RAM/ROM) در ساخت توتال استیشن ها بکار گرفته شده اند و در عین بالا رفتن بازده، کارآمدی آنها نیز توسعه یافته است. به عنوان یک ابزار جا افتاده، توتال استیشن ها بر اساس قوانین و روش های پایه بدون تغییر (اندازه گیری 2 زاویه قائم و افقی و یک فاصله) همچنان به تازه سازی نقش خود در نقشه برداری مشغولند.

توتال استیشن های Hi-Target

Hi-Target از سال 2012 شروع به تولید توتال استیشن های خود نموده است. دو سال بعد، این شرکت توتال استیشن های کوچک خود را که Hi-Target را به یکی از اندک تولیدکنندگانی در سطح جهانی که قابلیت تولید توتال استیشن های کوچک را دارند بدل نمود، معرفی کرد. امروزه این شرکت بیش از 5 مدل را به بازار جهانی عرضه می کند که هریک از آنها با منطق کاربردی و عملکردی خود به این صنعت خدمت می کنند. کاربرانی که به کار با دیگر برندهای توتال استیشن عادت کرده اند به سادگی می توانند عادت های کاری خود را به توتال استیشن های Hi-Target منتقل نمایند.

توتال استیشن ها هر روزه در حال هوشمندتر شدن هستند. آنها نه تنها قادر به ارائه مختصات نقاط هدف با استفاده از توان محاسباتی و حافظه داخلی خود هستند، بلکه اکنون قادر به فراهم آوردن خدمات میدانی پیچیده تر به کاربران نیز هستند.

کاربرد توتال استیشن های Hi-Target در جاده

یکی از خدمات ارائه شده توسط توتال استیشن ها پیاده کردن جاده است. Hi-Target نرم افزار دسکتاپی برای طراحی فایل های جاده ای پدید آورده است که در بردارنده خط مرکزی، پروفیل طولی و عرضی است. این فایل ها می توانند برای بکار گرفته شدن در هنگام پیاده سازی جاده،  ایجاد شده و به توتال استیشن وارد گردند.

کاربرد توتال استیشن های Hi-Target در محاسبات حجمی

محاسبه احجام یکی دیگر از برنامه های مفید در زمینه هایی نظیر نقشه برداری معدنی و یا ساخت و ساز جاده هاست. با نقشه برداری نقاط مرزی و نقاط بالای توده ها، توتال استیشن ها می توانند حجم آنها را به عنوان یکی از ملاحظات پروژه به کاربر ارائه نمایند.

قوانین ساده اما همواره قدرتمند و قابل اعتماد

واضح است که توتال استیشن ها در برنامه های عملی بسیاری نظیر خط مبنا، منحنی مبنا و COGO و … قادر به ارائه خدمات هستند. توتال استیشن ها همواره یکی از قابل اعتمادترین همراهان نقشه برداران بوده و با بکارگیری داده های هندسی پایه و قدرت محاسباتی در حال رشد خود خدمات فرای تصوری را ارائه نموده اند. Hi-Target با در نظر داشتن این آینده مهیج، به دنبال ارائه یک وسیله کاربردی با فناوری های پیشرفته به کاربران است.

منبع: www.hi-target.com

دیدگاه بگذارید