16 جولای

Trimble خبر عرضه مجموعه ای از راه حل ها که بازده و کارایی نقشه برداران و متخصصان مشغول به کار در پروژه های تونلی زیرزمینی را بهبود می بخشند را اعلام نموده است. این راه حل ها در بردارنده سخت افزارها و نرم افزارهای جدید برای اخذ دقیق داده ها در تونل هایی هستند که گل و لای، گرد و غبار، آب و ماشین آلات، فضای کاری چالش برانگیزی را در آنها به وجود آورده اند.

محصولات جدید با ارائه امکان مقایسه ساده طرح های تونل با داده های زمینی اخذ شده به نقشه برداران و مهندسان حفر تونل، زمان تولید خروجی های پروژه را کمتر می کنند. امکان راهبری دستگاه ها و اسکنرها از راه دور، به نقشه برداران اجازه باقی ماندن در موقعیتی ایمن و اخذ کارای داده ها از فضاهای تونلی غالباً غیر قابل دسترسی و محدود را می دهد.

کنترل تونل ها

حفر کیلومترها تونل زیرزمینی کاری پر هزینه است و کسب اطمینان از اینکه حفاری ها در موقعیت دقیق (با دقت میلیمتر) انجام می شوند، به تلاش نقشه برداران وابسته است. برای مطمئن شدن از دقت، نقشه برداران به اندازه گیری های دقیق انجام شده توسط توتال استیشن های فوق دقیقی نظیر Trimble S9 HP تکیه می کنند. نقشه بردارای با استفاده از دیتا کلکتور جدید Trimble TSC7 و نرم افزار میدانی Trimble Access، می توانند به سادگی توتال استیشن را کنترل نموده و اطلاعات تونلی را مدیریت نمایند. این راه حل ترکیبی، سادگی و قابل مشاهده بودن داده ها در محیط های تونلی چالش برانگیز را بهبود می بخشد. صفحه نمایش 7 اینچی دیتا کلکتور، صفحه کلید دارای نور پس زمینه و نرم افزار بهینه سازی شده، اخذ داده های کنترلی بصورت دقیق و کارا را از همیشه ساده تر ساخته اند. برای مطمئن شدن از دقت در سطح بالا، پیمایش و تعدیل های شبکه ای می توانند از طریق نرم افزار Trimble Business Center در دفتر کار انجام شوند.

حفاری و انفجار

اکنون نقشه برداران امکان بکارگیری ماژول Trimble Business Center Tunneling برای مسیریابی تونلی از طریق صفحه کلید، طراحی المان ها و انتقال درست طرح های تونلی به زمین برای پیاده سازی را دارند. صفحه نمایش بزرگ Trimble TSC7 به مهندسان امکان مشاهده بهتر طرح ها در حین بکارگیری آن برای پیاده سازی دقیق موقعیت های حفاری و هدایت ماشین آلات حفاری و انفجار را فراهم می سازد. لیزر نقطه ای Class 3R بکار رفته در اپلیکیشن  Trimble Access Tunneling نقشه برداران را قادر به تعریف دقیق و سریع محل حفاری، ردیابی پیشرفت کار و کسب اطمینان از پیشبرد پروژه بر اساس برنامه زمانی و بودجه از پیش تعریف شده می سازد.

بررسی ازبیلت

تحلیل و گزارش دهی سریع در حفاری و خاک برداری تونل ها به منظور شناسایی انحرافات احتمالی از طرح اصلی و همچنین تعیین میزان بتن ریزی و دیگر روکش ها ضروری است. راه حل های Trimble ساز و کارهای قابل اعتمادی را در اختیار نقشه برداران قرار می دهند، چه آنها در حال اسکن سریع مقاطع با استفاده از Trimble Access Tunneling Application و یک Trimble S9 HP باشند و چه یک Trimble SX10 را برای اخذ سریع اطلاعات فوق دقیق در کل تونل بکار گرفته باشند. تمامی داده ها و طرح ها بصورت یکپارچه از طریق ماژول  Trimble Business Center Tunneling بین محل پروژه و دفتر کار به اشتراک گذاشته می شوند. تحلیل هایی نظیر تصویرسازی مقادیر به درستی خاکبرداری نشده و گزارش دهی، مقایسه طرح و ازبیلت، گزارش فاصله ایمن و محاسبه دقیق احجام پوشش بتنی که برای کمینه ساختن هزینه و بالا بردن بازده پروژه ضروری هستند، قابل انجام می باشند.

Olivier Casabianca مدیر فروش جهانی Trimble Geospatial می گوید: “نقشه بردارانی که در محیط های تونلی مشغول به کار هستند، برای ارائه مطمئن نتایج دارای بالاترین سطح دقت به تجهیزات با کیفیت تکیه می کنند. با کنترلر جدید TSC7 و ماژول نرم افزاری با تمرکز بر پروژه های تونلی، ما به بهبود جریان کاری مشتریان مشغول در پروژه های تونلی ادامه می دهیم.”

ارائه شده از وبسایت Trimble

منبع : www.geoinformatics.com

دیدگاه بگذارید