17 جولای

Esri انتشار Cartography.، که منبعی جامع، فشرده و با طراحی پیچیده در ارتباط با اطلاعات در بر دارنده طراحی مناسب نقشه ای است، را اعلام نموده است. Cartography. که توسط کارتوگراف تقدیر شده Kenneth Field به رشته تحریر در آمده است، به جای ارائه یک راهنمای خطی و یا گفتمانی عمیق در باب تئوری بنیادین تهیه نقشه، منبع راهنمای طراحی نقشه موجز و به خوبی مصور شده ای را در دسترس قرار می دهد. این کتاب خوانندگان را با دانش و هنر کارتوگرافی آشنا نموده و بیش از 250 موضوع مفهومی و عملی در ارتباط با کارتوگرافی را تحت پوشش قرار می دهد. خوانندگان این کتاب مطالبی در ارتباط با کارتوگرافی موضوعی و توپوگرافی معمول، نقشه سازی رقومی، نقشه سازی مردمی، نقشه سازی انتزاعی و واسط های نقشه ای جدید را خواهند آموخت.

این کتاب در بردارنده نقشه ها و تصاویر تهیه شده توسط Field و همکارانش در Esri، Wesley Jones و John Nelson است و دستاوردهای ده ها کارتوگراف حرفه ای و دانشگاهی است. جلد آن متشکل از مجموعه ای از نقشه هاست که هنرمند Angela Andorrer در یک کنفرانس بین المللی کارتوگرافی در اروپا، کف دست مردم نقاشی کرده است.

Field می گوید که اساساً این کتاب را برای افراد فاقد پس زمینه کارتوگرافی که به دلیل الزامات شغلی مجبور به تهیه نقشه هستند، نوشته است. این در بردارنده بسیاری از متخصصینی است که بطور روزانه با سیستم اطلاعات مکانی (GIS) سر و کار دارند. هدف او ارائه قوانین، پردازش ها، فنون و بهترین نکات عملی در ارتباط با کارتوگرافی برای کمک به تهیه نقشه هایی است که اطلاعات را بصورت واضح، علمی و هنرمندانه ارائه می دهند.

Field در مقدمه این کتاب می نویسد: “نیازی به سخت گیری در مورد کارتوگرافی نیست و این کتاب بیش از هر چیز به تشویق و امیدوار کردن افراد می پردازد. چیزهای بسیاری وجود دارند که تحت عنوان ضوابط ارائه می شوند، اما اینها تنها راهنمای تدوین شده کارتوگرافی توسط افرادی هستند که در طول دهه های گذشته بصورت عملی دریافته اند که چه چیزهایی در تهیه نقشه مناسبند و دلیل این مناسبت ها چیست. نقشه ها باید واقع بینانه بوده و از لحاظ علمی دقیق باشند، اما امکان خلاقیت نیز فراهم است”. این تفکر فلسفه اصلی این کتاب و موتور محرک نقشه سازی هوشمندانه است.

Field دارای درجه دکتری در GIS و لیسانس کارتوگرافی و جغرافیا است. او هفت سال پیش و قبل از پیوستن به Esri به عنوان مهندس ارشد محصولات کارتوگرافی، مدیر دوره های GIS در دانشگاه های Kingston و Northampton در بریتانیا بوده است. Cartography. ثمره دانش کسب شده از پژوهش های 30 ساله و کار در محیط های دانشگاهی و خارج از آن است.

این ترکیب تجربه دانشگاهی و کاری به Field بینشی منحصر به فرد در مورد کارتوگرافی مدرن ارائه می دهد، چه چیزهایی مناسب هستند، چه چیزهایی کارگر نیستند، و چه چیزهایی برای پشتیبانی نیازهای همگانی در ساخت نقشه های فوق العاده ای که الهام بخش و ضرورتاً آگاهی بخش باشند، قابل به اشتراک گذاری هستند. Cartography. کتابی آموزشی و الهام بخش است. مقدمه این کتاب توسط Roger Anson، آموزگار Field و رئیس پیشین گروه کارتوگرافی دانشگاه آکسفورد در بریتانیا، نوشته شده است. او در این مقدمه اشاره کرده است که داشنجویان رشته کارتوگرافی و هر کسی که نیازمند تهیه نقشه است، باید Cartography. را مطالعه کند. “این یک متن درسی معمولی نیست. این مجموعه ای بی نظیر از تمام چیزهایی است که Ken در طول سفر خود در دنیای کارتوگرافی تاکنون آموخته و بینشی است که در این مسیر به آن دست یافته است”.

چرا در انتهای عنوان این کتاب، Cartography. یک نقطه گذاشته شده است؟

Field می گوید: “مقصود جسورانه ما در انتخاب عنوان این کتاب، اشاره به نقطه پایان کارتوگرافی است. هدف این کتاب ارائه سرنخ به تهیه کنندگان نقشه است و می تواند به عنوان راهنما و مرجع ایده هایی که از نقشه سازی مناسب تر پشتیبانی می کنند به کار گرفته شود. همچنین، این کتاب مرجع افراد با تجربه تر، و یادآور تفکر رو به جلو و حکیمانه است.

ارائه شده از وبسایت Esri

منبع : www.geoinformatics.com

دیدگاه بگذارید