گیرنده GNSS
27 مه

یک گیرنده GNSS بخش رابط کاربری هر سامانه ماهواره ای ناوبری جهانی (GNSS) است. گیرنده ها، سیگنال های ارسالی از ماهواره ها را به منظور تعیین موقعیت، سرعت و زمان دقیق کاربر جستجو و پردازش می کنند. اگر چه ممکن است گیرنده های GNSS منحصر به فردی به طور ویژه برای سامانه های متفاوتِ موجود طراحی شوند و یا برای کاربردهایی خاص مورد استفاده قرار گیرند، اما با این وجود ساختار اصلی یک گیرنده GNSS به شرح زیر است:

آنتن: آنتن سیگنال های GNSS را همراه با نویز و تداخل احتمالی دریافت می کند.

RF: بخش مدارات الکترونیکی یک گیرنده سیگنال های دریافت شده به وسیله آنتن را تبدیل، پالایش، تقویت و رقومی می کند.

برد پردازش سیگنال: چندین مرحله پردازش سیگنال برای جستجو، دستیابی و ردیابی سیگنال های مختلف به کار گرفته می شود.

پردازش کاربردی: بسته به نوع کاربرد، گیرنده اطلاعات GNSS را به منظور ارائه خروجی معنی دار به کاربر پردازش می کند.

گیرنده های GNSS متنوعی در بازار موجود است و انتخاب صحیح آن برای موفقیت در پروژه امری حیاتی است. گیرنده های متفاوت عملکردهای متفاوتی دارند و انتخاب شما شدیداً به عواملی نظیر کاربرد، ویژگی های گیرنده، شرایط محیطی، عملکرد، دقت، مصرف برق و هزینه بستگی دارد.

برای نمونه، گیرنده های تک فرکانسه سطحی از دقتِ مورد نیاز برای بسیاری از کاربردها را فراهم می کند، و اغلب ارزان و در دسترس هستند. با این حال، چنانچه دقت موقعیت یابی بیشتری مورد نیاز باشد، گیرنده هایی که چند فرکانسه هستند و حالت موقعیت یابی تفاضلی را پشتیبانی می کنند برای شما مناسبت تر است.

انتخاب گیرنده GNSS

“دقت” مورد نیاز بسته به نیازهای خاص شما متفاوت خواهد بود، و فهم این نیاز برای انتخاب صحیح گیرنده حیاتی است. “دقت گیرنده” به سیگنال هایی که دریافت می کند و اینکه با چه دقتی این سیگنال ها را اندازه گیری می کند و (در صورت وجود) چه تصحیحاتی را قادر است دریافت کند وابسته خواهد بود. گیرنده های کُد دقتی در حد متر دارند، در حالیکه گیرنده هایی که مشاهدات فاز موج حامل را دریافت می کنند موقعیت را با دقتی در حد سانتیمتر ارائه می دهند. این دقت مستقیماً به دقت جواب نهایی وابسته است. از منظر دریافت تصحیحات، دقیق ترین گیرنده ها، برای دستیابی به سطح دقت سانتیمتر هم تصحیحات محلی و هم تصحیحات RTK را دریافت می کنند. بسیار مهم است که مطمئن شوید که گیرنده GNSS شما با تصحیحاتی که دیگر سازنده ها در اختیار کاربران قرار می دهند نیز سازگار خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گیرنده ماهواره ای مورد نیاز خود و دریافت راهنمایی از مشاورین با تجربه توتالینو همین حالا با دفتر مجموعه تماس حاصل فرمایید.

منبع: transitiva.com

دیدگاه بگذارید