12 اکتبر

بررسی منوی Settings در توتال استیشن SANDING (سندینگ) مدل Arc 5

منوی Settings  یا SET توتال استیشن سندینگ از طریق دکمه منو و سپس دکمه F2 قابل دسترسی میباشد.

همانطور که میبینید ۴ صفحه تنظیمات اصلی دستگاه وجود دارد که برای هر صفحه توضیح مختصری می دهیم.

در صفحه ی اول، اولین گزینه Contrast می باشد که برای تنظیم صفحه نمایش میباشد و شما با کلید مکان نمای سمت چپ و راست، وضوح صفحه ی نمایش را تنظیم می کنید.

گزینه ی بعدی TriggerKey میباشد. TriggerKey یا دکمه IM قابلیت تعریف دارد. میتوانیم در حال OFF هیچ Function یا کاری به آن اطلاق نمی گیرد. می توانیم با کلید مکان نمای سمت چپ و راست گزینه ALL را بهش ارجاع بدهیم که با زدن دکمه MEAS یا IM در صفحه کلید، کار همان گزینه  ALL یا گزینه Dist را انجام بده یا در حالت OFF قرار بدهیم که خاموش باشد.

گزینه ی بعد User Key هست که در صفحه کلید دکمه ی USER میباشد، دارای چندین آپشن است. میتوانیم گزینه Illum یا روشن شدن صفحه ی نمایش را بهش اختصاص بدهیم. گزینه Level تنظیمات سانتراژ و تراز دستگاه را می آورد. میتوانیم فانکشن Ht Transfer یا انتقال ارتفاع را بهش بدهیم. همچنین فانکشن Offset یا اندازه گیری Offset را میتوانیم بهش بدهیم. گزینه Code، گزینه Dist.Unit برای تغیر واحد طول یابی، گزینه Angle Unit برای تغیر واحد زاویه یابی، گزینه Hidden Pt یا همان فانکشن Hidden Point، گزینه Delete Rec. برای پاک کردن آخرین برداشت و گزینه Check Tie برای اندازه گیری بین دو نقطه که خیلی برنامه ی پر استفاده ای هستش برای نقشه برداران. ما یکی از این چند مورد را میتوانیم به دکمه USER اختصاص بدهیم.

گزینه ی V-Setting در واقع صفر لمب قائم ها را تنظیم می کند. اگر روی گزینه Zenith بگذاریم در واقع نقطه Zenith میشود صفر لمب قائم و اگر Horizon یا افق بگذاریم صفر لمب قائم ما سطح افق می شود.

گزینه ی بعد Tilt Crn. که همان کمپانساتور دستگاه هستش که میتواند غیرفعال، یک محوره (۱-axis) و یا دو محوره (۲-axis) باشد.

گزینه ی Coll .Crn میتواند خاموش یا روشن باشد برای تصحیح کلیماسیون.

با زدن دکمه ی PAGE به صفحه ی بعد میرویم.

گزینه Sectorbeep بوق قطاع های ۹۰ درجه در حالت زاویه ای و قطاع ۱۰۰ درجه در حالت گرادی میباشد.

گزینه Beep هم بوق دستگاه در حالت عادی است که با فشار دادن هر دکمه ای به صدا در می آید.

ما درگزینه ی  Hz<=> تعیین میکنیم که جهت افزایش زوایا راست گرد یا چپ گرد باشد.

گزینه ی Facel Def در واقع نشان میدهد که لمب ما به سمت چپ هستش یا به سمت راست.

گزینه ی DataOutput که حافظه داخلی Memory زده است میتواند روی همین حالت باشد یا روی پورت RS232 به ما خروجی بدهد برای اتصال به هرگونه فیلدبوک

و گزینه ی Auto-OFF هم اگر روشن باشد، دستگاه در صورت استفاده نشدن در مدت ۲۰ دقیقه خاموش می شود و اگر روی حالت OFF بگذارید دستگاه تا تموم شدن باتری خاموش نمی شود.

با زدن دکمه ی PAGE به صفحه ی سوم میرویم.

گزینه ی AngReading در واقع وضوح یا رزولوشن قراعت زاویه است الان روی ۱ ثانیه هستش، میتواند ۵ ثانیه، ۱۰ ثانیه و یا ۰٫۵ ثانیه قرار بگیرد. این گزینه دقت دستگاه نیست در واقع رزولوشن یا نمایش زوایا است.

گزینه ی Angle Unit واحد اندازه گیری زاویه ی ما است که در تصویر زاویه، دقیقه و ثانیه است، میتواند روی حالت gon یا گرادی باشه، حالت mil یا میلیوم و حالت deg هم زاویه ای است که دقیقه و ثانیه آن از طریق ممیز از هم جدا می شوند.

گزینه ی DistReading یا در واقع همان رزولوشن قراعت فاصله است که میتواند ۱ میلی متر و یا ۰٫۱ میلی متر باشد.

گزینه ی Dist.Unit همان واحد اندازه گیری طول میباشد که میتواند متر، فوت بین المللی، فوت آمریکایی یا فوت بر اساس یک هشتم اینچ باشد.

گزینه ی Temp.Unit که همان واحد اندازه گیری دما است میتواند سانتیگراد یا فارنهایت باشد.

گزینه ی Press Unit یا همان واحد اندازه گیری فشار هوا است که میتواند هکتو پاسکال، میلی بار، میلی متر جیوه یا اینچ جیوه باشد.

با زدن دکمه ی PAGE به صفحه ی چهارم میرویم.

توجه داشته باشید یکی از مهم ترین تنظیماتی که برای تخلیه درست اطلاعات باید همیشه در خاطرمان باشد تنظیم گزینه ی GSI 8/16 می باشد. تنظیم GSI 8/16 در واقع مقدار اطلاعاتی است که از طریق فایل ذخیره شده انتقال پیدا میکند به کامپیوتر که باید برای تخلیه صحیح اطلاعات همیشه گزینه ی GSI 16 را انتخاب کنید.

گزینه ی Mask 1/2 یک نوع فیلتر است برای انتقال اطلاعات و مجددا برای تخلیه صحیح اطلاعات باید Mask 2 تنظیم شده باشد.

بعضی وقت ها کاربران توتال استیشن میگویند که چرا نقاط ما برعکس شده است یا  X  وY  ما شده است، باید همیشه توجه داشته باشید که گزینه Coord Mask همیشه باید روی حالت Y/N, X/E باشد. گزینه ی X/N, Y/E مختصات شما را برعکس می کند.

و گزینه NEH/ENH برای ترتیب نمایش مختصات است. ENH همان X ، Y و Z است و میتواند NEH که Y ، X و Z است، باشد.

با زدن دکمه SET تمام تنظیمات انجام شده را اعمال می کنیم.

آموزش برنامه مساحت یا AREA در توتال استیشن SANDING (سندینگ) مدل Arc 5

دیدگاه بگذارید